A versenysorozat jellegzetessége a pályák összetett kialakítása, ahol általában 70%-ban aszfaltos szakaszok, 30%-ban pedig terepes szekciók találhatók. A motorok a supermoto-specifikus S1GP kategóriában versenyeznek, amelyben a résztvevők 450 köbcentiméteres egyhengeres gépeket használnak. A versenyek pontozási rendszere megegyezik más motorsport-sorozatokéval, és minden forduló két fő futamból áll, amelyek alapján a hétvége végeredménye alakul.
Egy átlagos versenyhétvége két napos: szombaton szabadedzések és időmérő edzések zajlanak, míg vasárnap kerül sor a futamokra.
Általános időterv
Szombat:
| Vasárnap:
|
Ez az időterv kisebb eltérésekkel fordulónként változhat, a helyszíni adottságoktól és a résztvevők számától függően. A program magában foglalja az edzéseket, az időmérőket, valamint több kategória versenyeit, köztük az S1GP-t, az S4-et és az SM Junior osztályokat.
Superpole
A Superpole a legjobb hat versenyző részvételével zajlik, akiket az időmérő edzés eredményei alapján választanak ki. Az egyes versenyzők két kört teljesítenek: egy bemelegítő és egy mért kört. A leggyorsabb köridő alapján dől el a versenyzők rajtpozíciója a két futamra (RaceOne és FastRace). A Superpole győztese az említett extra pontot is megszerzi.
Rajtoltatási eljárás
A rajtprocedúra során a versenyzők a pálya egy meghatározott szakaszán egy szorosan összezáró rajtvonalat alakítanak ki, majd a lámpák kialvása után indulnak el. Ez a rajtforma izgalmas pillanatokat biztosít, és elősegíti a taktikai versenyzést
Pontozási rendszer
Az S1GP futamain a versenyzők az alábbiak szerint szerezhetnek pontokat:
A szezon végén az összesített pontszámok alapján hirdetik ki a bajnokot. Emellett a SuperPole győztese egy extra pontot szerez mind a versenyzők, mind a gyártók számára.
Bajnokságok
Az S1GP több kategóriában és szinten kínál versenyzési lehetőséget, mint például:
Ezek mellett további regionális és nemzeti bajnokságokat is rendeznek, amelyek a sportág népszerűsítését szolgálják.